PLUS Koelhuis

PLUS hardst groeiende supermarkt van Nederland

Geplaatst op 6 januari 2016 om 13:36 door Janice van Slooten

1430 keer gelezen

PLUS heeft in 2015 zeer goede omzetresultaten behaald. Tot en met week 53 bedraagt de omzetgroei 8,8%. Daarmee presteert de formule twee keer beter dan de markt (4,4%) en is PLUS de hardst groeiende supermarktorganisatie van 2015. De consumentenomzet over 2015 bedraagt ruim 2,23 miljard euro en het marktaandeel komt uit op 6,2% versus 5,9% in 2014. Het aantal PLUS supermarkten groeide van 255 ultimo 2014 naar 262 ultimo 2015.

Jan Brouwer, algemeen directeur van PLUS: “Het gaat goed met PLUS. Onze klantenkring wordt groter en trouwer. Dit komt allereerst door de succesvolle implementatie van het formuleconcept Briljant bij inmiddels 190 PLUS supermarkten. De andere drijver achter ons succes is de aangescherpte commerciële koers. Dit resulteert in een forse verbetering van ons prijsimago. Ook de sterkere versperformance en ijzersterke loyaliteitscampagnes, zoals de Minions en PLUSBRiCKS, dragen bij aan ons succes. We hebben verder een vernieuwd online platform geïntroduceerd en de online activiteiten uitgebreid. Daarnaast zijn we trots op de benoemingen tot beste wijnsupermarkt en meest verantwoorde supermarkt. En de mooiste supermarkt van Nederland, dat is PLUS Benders in Blerick.”

Online activiteiten
In mei 2015 heeft PLUS een compleet vernieuwd online platform gelanceerd. Met de nieuwe website kunnen de klanten mogelijk online bestellen, voordeel bekijken en de bezoekers kunnen inspiratie op doen. Voor klanten van ruim 150 PLUS supermarkten is het inmiddels mogelijk om online boodschappen te doen bij hun eigen winkel. De bestellingen worden geleverd bij de klanten thuis of bij een ophaalpunt.

Verduurzaming vleesassortiment
Het vleesassortiment van PLUS verduurzaamt in rap tempo. Eind januari 2016 is bij alle PLUS supermarkten een compleet assortiment Blonde d’Aquitaine-rundvlees met 2-sterren verkrijgbaar en de reguliere kip zal medio 2016 volledig vervangen zijn voor een diervriendelijker variant. PLUS wil naast varkens- en rundvlees, ook al het kippenvlees minimal voorzien van 1-ster Beter Leven. Ook komt Beter-Leven vlees, biologische vlees en vegetarische producten vaker in de aanbieding.

Koploper van Fairtrade-gecertificeerde producten
PLUS is in mei 2015 verkoper van de meeste Fairtrade-gecetrificeerde huismerkproducten in vergelijking met andere supermarkten. PLUS is daarnaast ook een partnerschap aangegaan met Stichting Max Havelaar. PLUS heeft als intentie hiermee om de komende jaren stap voor stap toe te werken naar een situatie waarin alle huismerkproducten die die Faitrade gecertificeerd zijn, dat ook echt zijn.

Aandacht voor gezondheid
PLUS hecht als meest verantwoorde supermarkt aan waarde van goede voeding. PLUS is een langdurige samenwerking aangegaan met ‘Vullen of Voeden’: Het initiatief rondom bewuste voeding van presentator Wilfred Genee en zijn vrouw Lili. Beide partijen zetten zich samen in om bewuste voeding leuker en makkelijker te maken. Het doel is om de groente- en fruitconsumptie van ouders en hun kinderen te verhogen.



Reageren