De PLUS Buiten in Nederland campagne is nu al een groot succes.

Geplaatst op 2 October 2020 om 11:00 door Simone Tuinenburg

389 keer gelezen

Sinds de start van de campagne (6 september), zijn al ruim 4,6 miljoen buitenkaartjes uitgegeven en is de Buiten app ruim 25.000 keer gedownload.

PLUS helpt samen met bekende boswachter Arjan Postma en Staatsbosbeheer om kinderen enthousiast te maken om meer naar buiten te gaan en meer te leren over dieren en planten.

4,6 miljoen buitenkaartjes
Sinds de start van de campagne zijn er nu al ruim 4,6 miljoen pakjes buitenkaartjes uitgegeven. Er zijn ook activiteitenkaartjes waarmee kinderen zelf op avontuur kunnen gaan. Kinderen leren garnalen vangen of een grasfluit maken. In de speciale Buiten in Nederland veldgids kunnen alle buitenkaartjes worden bewaard.

PLUS Buiten app
De PLUS Buiten app is tot nu toe bijna 22.000 keer gedownload. En er zijn al ruim 453.000 buitenkaartjes gescand. Wanneer de kaartjes worden gescand, krijgen gebruikers toegang tot nog meer weetjes, supergave 3D animaties, interessante geluidsfragmenten en spannende holografische video’s. Wist je bijvoorbeeld al dat de Hermelijn heel goed kan zwemmen? Of dat spreeuwen nooit tegen elkaar opbotsen omdat ze heel goed kunnen zien?

Duizenden views
Sinds kort is PLUS actief op TikTok. Voor de Buiten in Nederland campagne zijn we de samenwerking aangegaan met 6 populaire TikTok creators. Zij werden échte buitenbazen met de PLUS buitenkaartjes. Deze video’s hebben intussen al duizenden views.

Lesmateriaal
PLUS heeft samen met Staatsbosbeheer en Stichting Natuurwijs, als aanvulling op de campagne gratis lesmateriaal voor basisscholen ontwikkeld om kinderen nog meer te leren over de Nederlandse natuur. Het lesmateriaal is intussen ruim 1500 keer gedownload door diverse basisscholen. Vooral de buitenopdrachten ‘Buiten in de buurt’ spreekt basisscholen erg aan.

Waardevol compliment
Peter van Mourik, directeur Marketing en Communicatie: ”We zijn erg trots dat we door de samenwerking met Arjan Postma en Staatsbosbeheer zo’n leerzame en succesvolle campagne hebben ontwikkeld. Door deze campagne zijn meer kinderen buiten en ontdekken ze van alles over planten en dieren. Dat leraren in het basisonderwijs het speciaal ontwikkelde lesmateriaal gebruiken in hun klassen zien we als een waardevol compliment. En natuurlijk de mooie reacties van gebruikers. De campagne duurt nog tot en met zaterdag 17 oktober, ga dus allemaal naar buiten!”

Meer informatie over de Buiten in Nederland-spaaractie is te vinden op www.plus.nl/buiteninnederland.



Reageren