Vraag naar vleesvervangers groeit; PLUS breidt assortiment verder uit

Geplaatst op 19 May 2021 om 17:35 door Simone Tuinenburg

422 keer gelezen

PLUS introduceert deze week 10 nieuwe vleesvervangers onder het PLUS huismerk. Vleesvervangers zijn populair bij Nederlanders. Van alle Europeanen eten Nederlanders per persoon de meeste vleesvervangers en geven hier het meeste geld aan uit*. Het assortiment vleesvervangers groeit. Ook bij PLUS. Met het vergroten van het aanbod maakt PLUS een dag zonder vlees nog aantrekkelijker.

Steeds meer mensen kiezen vanuit verschillende overwegingen, voor een of meer dagen zonder vlees; dierenwelzijn, milieu en de eigen gezondheid. Het aantal mensen in Nederland dat vegetarisch eet is de afgelopen twee jaar met 150% gegroeid blijkt uit onderzoek** in opdracht van de Vegetariƫrsbond. Het percentage mensen dat elke dag vegetarisch eet (inclusief veganisten) is gestegen tot 3.9% Vooral bij mensen onder de 40 jaar is vegetarische voeding populair. Bijna 7% van deze groep eet elke dag vegetarisch.

Gekozen Huismerkproduct van het Jaar 2021
Afgelopen september introduceerde PLUS onder haar huismerk al vleesvervangers die vers en 100% plantaardig zijn. De veganistische vleesvervangers zijn vers. Het gehakt kan bijvoorbeeld voor verschillende gerechten gebruikt worden zoals in pastasauzen en voor gehaktballen. De PLUS vleesvervangers vallen in de smaak bij de consument. Het verse vegetarische gehakt is uitgeroepen tot Gekozen Huismerkproduct van het Jaar 2021. De vleesvervangers zijn van soja of tarwe gemaakt en bevatten veel minder vet dan het vergelijkbare vleesproduct, waardoor ze gezonder zijn. De verse vleesvervangers bevatten ijzer, vitamine B12 en zijn een bron aan eiwit en zijn daardoor een goede vleesvervanger.

* Onderzoek marktonderzoeksbureau Nielsen, in opdracht van non-profit organisatie ProVeg.
** Deze cijfers zijn door de vegetariƫrsbond bekend gemaakt op 1 november 2020.

Reageren